News

Allah Maha mengetahui segala isi hati

Blog Single

Dia mengetahui apa yang ada di langit dan di bumi dan mengetahui apa yang kamu rahasiakan dan yang kamu nyatakan. Dan Allah Maha Mengetahui segala isi hati. (Q.S. At-Taghabun : 4)

Bagaimanapun kita mampu menyembunyikan sesuatu dihadapan manusia Allah mengetahuinya. Allah mengetahui apa yang ingin kita katakan, apa yang sedang kita katakan dan apa yang telah kita katakan. Jangankan yang sudah jelas tampak, yang disembunyikan ataupun dirahasiakan Allah pun tahu.

Sesungguhnya Allah mengetahui yang tersembunyi di langit dan di bumi. Sesungguhnya Dia Maha Mengetahui segala isi hati. (Q.S. Fatir : 38)

Maka, mari kita berhati-hati dalam bertindak untuk sesuatu, Allah Subhanahu Wa Ta’ala mengetahui itu semua, mungkin saja dari kita luput akan tetapi tidak halnya dengan Allah Yang Maha Mengetahui. Mari kita jaga hati kita, lisan kita dan perbuatan kita.

Semoga Allah selalu menguatkan hati kita untuk senantiasa menghidari diri dari keburukan. Aamiin.

www.rumahzakat.org

#RumahZakat #RZInspirasi #Inspirasi #IsiHati #AyatSuci #CatatanHijrah #CatatanHikmah #CeritaHikmah #JagaHati #quotes #KataBijak #Reminder #SelfReminder #CatatanMuslim

Share this Post: